Final Fantasy 12 HD na PlayStation 4

Final Fantasy 12 zostanie wydana na PlayStation 4 w wersji HD – w końcu pierwszy powód by kupić PS4. No dobrze – może nie pierwszy, ale jeden z ważniejszych.

Tutaj znajdziesz oferty Orange, które mogą Cię zainteresować. Sprawdź - to nic nie kosztuje.

Po raz pierwszy FF12 pojawiała się w 2006 roku na konsoli PS2. I była to nowa jakość w świecie FF, zmieniono tyle elementów, że pochwał było tyle samo co głosów niezadowolenia. Po pewnym czasie powiła się FF12 International Zodiac Job System(IZJS), która wprowadzała dobrze znane z chociażby FF Tactics klasy (jobs) postaci. I właśnie ta wersja zostanie zremasterowana na PS4 – już w 2017 (damn).

final fantasy 12

Dlaczego Final Fantasy 12?

Właśnie dlaczego? Przecież ten tytuł nie ma najlepszej fabuły, summony/GF zostały zredukowane w możliwościach, a cały system rozgrywki nie przypomina tego z poprzednich części.

Na szczęście jeżeli nie podobają nam się główne postaci: Van i Penelo możemy ograniczyć ich używanie i udawać, że główna rolę grają Balthier i Fran.

Jeden problem rozwiązany. Na summony nic nie poradzę. Zamiast majestatycznych istot zmiatających wszystko w polu rażenia mamy tutaj stwory, które podążają za nami – przez ograniczony czas – i zastępują resztę drużyny, a to przez zmieniony system gry. Grając w FF12 praktycznie ich nie używałem.

I właśnie ten system – to przez niego jestem w stanie wybaczyć tej produkcji małe niedociągnięcia. Z losowych walk rozgrywanych na oddzielnej planszy – przeszliśmy do walk w czasie rzeczywistym. Nie ma walk losowych – wszystkich przeciwników widzimy i możemy zdecydować czy będziemy z nimi zadzierać. A także walczymy tam gdzie znaleźliśmy przeciwnika lub tam gdzie za nami pójdzie.

Poniżej krótki poradnik jak zdobyć jedną z lepszych broni – na początku gry – i pogląd na system walki:

System walki w głównej mierze opiera się na systemie Gambitów – „programujemy” pewne zachowania naszych postaci, aby reagowały na to co się dookoła dzieje. Możemy ustawić leczenie – kiedy poziom HP spadnie poniżej ustawionej wartości, leczenie z negatywnych statusów – kiedy wystąpią czy np.: Atakuj wszystko co masz z zasięgu broni.

Kiedy ustawimy odpowiednie zagrana – możemy spokojnie płynąć przez grę, a postaci będą sobie radzić tak jak im kazaliśmy. I nie jest to wcale nudne – techniki trzeba zmieniać, bo mamy tylko 10 miejsc na gambity. Nie mówiąc już o walkach z summonami czy bossami – często wymagającymi innych podejść. Możemy np.: nie móc używać polecania Atak lub przedmiotów, i wtedy zostaje tylko magia.

W Final Fantasy 12 znajdziemy ogromny świat z nowymi lokacjami wraz z postępem fabuły. Czasem, aż się nie chce biegać tam i z powrotem, bo zajmuje to za dużo czasu. Właśnie dlatego wprowadzono przycisk przyspieszania gry/czasu, aby podróże piesze nie trwały wieki, ale dopiero w FF12 IZJS.

Czy warto czekać, nie – czas i tak upłynie. A kiedy w końcu się pojawi – warto, czy to dla przypomnienia sobie – tej już 10 letniej produkcji, czy jako nowość dla kogoś kto w nią nie grał.

Szata graficzna Final Fantasy 12

Na PlayStation 2 FF12 wyglądał obłędnie – poważnie – w 2006 roku to było coś pięknego jak na grę i jak na możliwości konsoli. Rozlegle lokacje – przeciwnicy w zasięgu wzroku w oddali, mnóstwo fajerwerków przy odpalaniu rożnych czarów. Zastanawiałem się jak PS2 to robi. Polecam wyłączenie zatrzymywania akcji na czas wydania polecenia, bo psuje to tylko zabawę, choć daje czas na zastanowienie się nad kolejnym ruchem.

Mam nadzieję, że potencjał PS4 nie zostanie zmarnowany i dostaniemy więcej niż zwykłe podwyższenie rozdzielczości – tyle to mogę zrobić w emulatorze.

Jeszcze prawie/ponad rok do wydania FF12 na PS4 , ale na pewno będzie to produkcja warta uwagi.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)