4 typy klientów i jak nimi zarządzać

Internet jest pełen historii związanych z obsługą klienta, które dowodzą, jak wzrósł wskaźnik zadowolenia klientów. Obsługa klienta jest jednym z głównych obowiązków firmy.

Bardzo ważne jest, aby wiedzieć z jakim typem klientów mamy do czynienia. Różne typy klientów mają różne potrzeby i wymagania. Tutaj opowiem, jakie są różne typy klientów i co należy zrobić w przypadku każdego z nich.

1. Szczęśliwy klient

Są to klienci, którzy przychodzą do Twojego sklepu i kupują coś od Ciebie. Masz z nimi dobre relacje i będą wracać zawsze, gdy będziesz miał dla nich ofertę.

2. Stały klient

To ci, którzy przychodzą regularnie do Twojego sklepu i kupują coś od Ciebie. Zostaną stałymi klientami, jeśli zapewnisz im świetne usługi i produkty.

3. Zły klient

Źli klienci to ci, którzy przychodzą do Twojego sklepu, ale nic od Ciebie nie kupują. Są to osoby, które nie chcą Ci zapłacić. Jeśli okaże się, że masz do czynienia ze złym klientem, to nie wolno Ci stracić zimnej krwi i stracić klienta.

4. Cichy klient

Są to osoby, które w milczeniu stoją przed Twoim sklepem, czekając na otwarcie. Po prostu stoją tam i obserwują jak ludzie wchodzą i wychodzą ze sklepu.

Wnioski:

Jak widzisz, istnieją cztery różne typy klientów. W przypadku każdego z tych klientów powinieneś starać się postępować jak najlepiej.